duminică, 22 martie 2009

Despre Hartile de Culoare

De cateva zile am inceput sa schimbam hartile de culoare pentru toate produsele care au optiuni de culoare. De acum inainte toate optiunile de culoare vor fi prezentate intr-o paleta grafica unitara, usor de perceput, usor de citit.

Pentru produsele care au optiuni ce prezinta textura (ex. Maimeri Acrilic Polycolor Body), vom oferi imagini pentru fiecare optiune in parte. Aceasta procesare a informatiei si a imaginilor ne va mai lua cateva zile. Pentru produsele la care nu a fost procesata harta culorilor in paleta noua, vor mai fi inca disponibile vechile palete de culori (in format HTML sau PDF).

Hartile de culoare contin referinte de culoare prezentate de producator, prin mijloacele informatice ale acestuia si din acest motiv, colorile reale pot diferi de culorile oferite ca reper de catre producator. Acest lucru se datoreaza in primul rand conditiilor de iluminare dar si metodelor folosite atunci cand a fost capturata fiecare culoare in parte (cu o camera foto sau prin scanarea amprentei de culoare). De asemenea, concentratia de culoare folosita la realizarea amprentei initiale de culoare poate diferi de la producator la producator, sau de la produs la produs.

Acestea fiind spuse, veti intelege mai bine ca amprenta de culoare prezentata pe ecranul de computer difera de culoarea din tub. Acest lucru este evident pentru profesionistii culorilor, care s-au confruntat deseori cu acest aspect, acumuland experienta. In timp, ei au invatat ca au nevoie mai mult sau mai putin dintr-o culoare anume, chiar daca pe panza lor culoarea difera intr-o masura oarecare de culoarea de pe ecranul de computer.

Unii artisti aleg sa nu faca compromisuri, folosind numai pigmenti puri, amestecati cu ulei de in. Aceasta metoda de a obtine culorile este cea mai veche si probabil cea mai sigura. Dar este si cea mai costisitoare, deoarece pigmentii de calitate sunt obtinuti prin tehnologii costisitoare sau din ingrediente rare. In plus, aceasta metoda este folosita cu precadere pentru culorile in ulei. Pentru cei care prefera pictura in culori acrilice, lucrurile sunt mai simple: mai multe nuante disponibile, mai multe optiuni. Alegerea este totusi dificila. Doar ochiul fin al artistului poate distinge intre 7 nuante de rosu!

Va veti intreba de ce este nevoie de atatea nuante cand s-ar putea amesteca mai multe culori primare ori derivate? Raspunsul este simplu: desi toate nuantele unei game de culoare pot fi amestecate intre ele, pigmentii specifici si puri din care sunt obtinute anuminte nuante nu pot fi replicati prin amestecul altor pigmenti.

Uneori, doar folosind un anumit tip de pigment se poate ajunge la un albastru de cobalt perfect sau un rosu carmin viu. Aceasta culoare cu pigment unic va fi intotdeauna mai stralucitoare, va avea personalitate proprie, va face diferenta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

GaleriArt.ro apreciaza dialogul civilizat si constructiv. Pastrati comentariile in limita subiectului la care fac referire. Aduceti argumente. Opinia dvs. pertinenta va fi de folos tuturor celor care o vor citi! Va multumim.