miercuri, 18 martie 2009

Despre metodele de transport si livrare la GaleriArt.ro

La GaleriArt.ro exista doua metode de transport:

  • Mesageria Postei Romane - un serviciu ieftin dar care poate dura intre 6 si 9 zile, incepand din momentul preluarii coletului;
  • Curier Door-to-Door - un serviciu rapid al Urgent Curier, care livreaza direct la usa si dureaza intre 24 ore si 48 ore de la preluarea coletului;


Ce se intampla "in spate"?

De cele mai multe ori, coletele noastre pleaca in a treia zi de la comanda dvs. Totusi, uneori pot aparea intarzieri motivate atunci cand avem de procesat multe comenzi, inclusiv cele de peste week-end.

Pentru cei mai multi clienti acest lucru este invizibil. Insa atunci cand ambalezi 4 panze pentru tablouri astfel incat sa fii sigur ca nu se deterioreaza in timpul transportului, impachetarea si pregatirea documentelor poate dura cel putin 30-40 min! Cu siguranta, nu acelasi lucru s-ar fi intamplat daca am fi avut de ambalat o placa de baza pentru un calculator! Ar fi mers mai repede. Dar noi nu vindem calculatoare sau alte produse deja ambalate in cutii de catre fabricant.

Cum procesam comenzile?

Exista clienti care spera ca imediat dupa ce au plasat o comanda, sa putem expedia in 30 minute. Din pacate, acest lucru este imposibil. Chiar si numai verificarea stocului pe o nuanta de culoare ia un timp considerabil, atunci cand faci acest lucru pentru zeci de comenzi. Retineti, vorbim despre un numar impresionant de produse (peste 6000 de produse si optiuni de produs), care nu stau toate pe un singur raft. Aceste verificari se fac continuu pentru zeci de comenzi zilnice, sosite din intreaga tara.

Veti intreba de ce nu tinem stocurile pe computer? Asa facem, insa pentru unele produse fluctuatia este atat de mare incat nu reusim sa tinem pasul cu actualizarea informatiei in sistem. Spre exemplu, stim cate tuburi avem dintr-o culoare in orice moment, dar nu stim care sunt culorile acelor tuburi pana cand nu facem verificarea fizica. Iar acest lucru se intampla dintr-un motiv simplu: produsele intra si ies din depozit cu o viteza uimitoare! Uneri, comenzi in asteptare epuizeaza jumatate din stocul unui import in cateva zile. Si iarasi, retineti, comenzile vin intr-un numar mare - nu toate prin GaleriArt.ro!

Dupa consultarea stocului din depozit si pregatirea documentelor de transport, cel mai mult timp il consumam ambaland produsele. Si nu ambalam produse pentru o singura comanda, ci pentru toate comenzile in procesare. Cand ai de pus la un loc un sevalet, tuburi de culoare, carbuni de desen, diluant incolor, gled acrilic si pensule, trebuie sa devii creativ. Coletul poate lua forme ciudate. Trebuie sa improvizezi. Iar asta nu se poate face decat cu un consum de timp care, fireste, se adauga la timpul de procesare completa a comenzii. Nu este o scuza, este o realitate - iar cei care au comandat ulterior "doar" un set de desen vor "suferi" asteptand procesarea comenzilor sosite anterior -, comenzile se proceseaza dupa regula primul venit, primul servit (FIFO - First In First Out). Totusi, atunci cind suntem sunati si ni se solicita livrarea urgenta, incercam s-o satisfacem; de cele mai multe ori reusim, livrand prin curier door-to-door.

S-o spunem drept: mesageria Postei Romane este cel mai des folosit serviciu de transport. De ce? Pentru ca este ieftin! Iar pentru comenzile ce depasesc 150 lei este si gratuit! Dar putini realizeaza ca acesta este un serviciu oferit de o companie de stat, unde "statul" ca actiune sau mai bine zis ca lipsa a actiunii, este o cutuma. Faceti acest experiment: trimiteti-ne prin mesagerie o carte postala. Veti pierde 15 minute ca sa completati un formular stufos, 20 minute la coada la ghiseu si inca 10 minute pentru inregistrarea formularului de catre operator! Acum, imaginati-va ca trebuie sa faceti acest lucru zilnic, pentru cateva zeci de colete...

Noi am reusit sa generam automat formularele insa la ghiseul cu ochi mic de geam stam la fel ca si dvs., la coada... De aceea preferam sa facem livrarile prin serviciul Postei Romane in bulk. Asta se intampla de doua ori pe saptamana. Si iarasi, aceste intarzieri se adauga la procesarea comenzilor, intarziind livrarea cu pana la 2-3 zile.

Singura noastra consolare este ca doar mai putin de 1% din clienti ne reproseaza sever intarzierea la livrare, si acest lucru doar atunci cand este depasit intervalul celor 4-9 zile in care sunt primite 99% din comenzile plasate la GaleriArt.ro. Putem intelege frustrarea acestora. Este justificata. Si pentru ca aceasta frustrare sa nu se acumuleze, corectam erorile, imbunatatim comunicarea, evoluam.

De aceea, va multumim si pe aceasta cale pentru ca ne intelegeti eforturile si ne iertati greselile.

Si nu in ultimul rand, va multumim pentru ca ati ales sa cumparati de la GaleriArt.ro.

2 comentarii:

  1. exista comanda minima pe situl dumneavoastra, sau pot comanda un singur produs indiferent de valoare?

    RăspundețiȘtergere
  2. La GaleriArt.ro nu exista limitari de comanda minima. Puteti comanda orice, in orice cantitate, mica sau mare.

    Pentru mai multe informatii puteti citi si aceasta sectiune: http://www.galeriart.ro/eshop/openExtra.asp?extra=1

    RăspundețiȘtergere

GaleriArt.ro apreciaza dialogul civilizat si constructiv. Pastrati comentariile in limita subiectului la care fac referire. Aduceti argumente. Opinia dvs. pertinenta va fi de folos tuturor celor care o vor citi! Va multumim.